Kijk jij een dagje mee met Martijn?
Bij NasWerkt draait alles om het maken van de juiste match tussen werkzoekenden en bedrijven. Ons team van Intercedenten, Accountmanagers en Vestigingsmanagers zet zich elke dag met volle energie in om dat te realiseren. Maar hoe ziet een werkdag op de salesafdeling bij NasWerkt er eigenlijk uit? In deze blog geeft Commercieel Manager Martijn je een kijkje achter de schermen en ontdek je hoe veelzijdig een salesfunctie bij NasWerkt is!
Wie ben ik?
Voordat we starten, stel ik me graag kort voor!
Ik ben Martijn, 39 jaar, vader van twee kinderen en ik woon in Nijmegen Noord. Via Richard, die ik ken uit mijn tijd bij N.E.C. Nijmegen, ben ik in de uitzendwereld terechtgekomen. Na een goed gesprek met hem ben ik bijna een jaar geleden bij NasWerkt begonnen en werk ik hier met veel plezier.
In mijn vrije tijd sta ik vaak op het voetbalveld als keeper, ben ik op de padelbaan of af en toe op de golfbaan. Daarnaast ben ik een vaste bezoeker van N.E.C. Nijmegen, waar ik ook acht jaar heb gewerkt. Samen met mijn vriendin maak ik graag stedentrips en geniet ik van een lekker hapje en drankje. Ik ben ook vaak met de kinderen op pad voor leuke activiteiten.
Per 1 maart 2024 ben ik gestart als Commercieel Manager bij NasWerkt. Na 13 jaar commerciële ervaring bij verschillende betaald voetbalclubs, ben ik in 2022 overgestapt naar de recruitmentwereld om mijn kennis en ervaring verder in te zetten.
Goedemorgen! Dit is mijn ochtend
Mijn dag begint altijd anders. Soms begin ik bij één van onze vestigingen, andere keren werk ik vanuit het Service Kantoor in Nijmegen. Mijn wekker gaat meestal om 6:45 uur en dan start ik met een kop thee, al kan het met kinderen ook vroeger zijn. Ontbijten doe ik meestal in de auto.
Ik bereid me altijd goed voor op klantafspraken. Ik lees me in, zoek naar aanknopingspunten en laat de dag verder op me afkomen. Geen dag is hetzelfde, en dat maakt het werk juist zo dynamisch en leuk! Wat mij het meeste energie geeft, is een goede afspraak of het aangaan van een mooie samenwerking.
Zo begin ik de werkdag
Eenmaal op kantoor achter de laptop of onderweg naar een klant begint mijn dag. Ik drink het liefste thee en daarbij check ik zeker mijn mailbox. Aangezien ik mijn telefoon altijd bij me heb zie ik wat er speelt op ieder moment. Deze staat vol met klantvragen, interne vragen en actiepunten. Deze probeer ik altijd zo snel mogelijk op te pakken en op te volgen. De prioriteiten pak ik als eerste op.
Ik bepaal mijn prioriteiten op basis van mails en telefoontjes. Zo krijg ik snel een overzicht van wat belangrijk is. Wat er op de planning staat en welke zaken voorrang hebben, bepaalt mijn aanpak.
De rest van mijn ochtend
De telefoon blijft maar gaan! Je wordt voortdurend gebeld, dus snel schakelen is essentieel in dit werk. Die dynamiek maakt het juist leuk - de dag vliegt voorbij en je hebt contact met allerlei verschillende mensen!
Lunchtijd bij NasWerkt
Lunchtijd! Waar ik eet, hangt af van mijn dag. Omdat ik veel onderweg ben, lunch ik vaak in de auto. Maar als het kan, eet ik graag op een vestiging. Dat is niet alleen gezellig, maar ook een mooie kans om collega’s te spreken.
Meestal kies ik voor brood met gezond beleg, al wissel ik het soms af met een tosti, wrap of iets lekkers dat we bestellen. Ik let er wel op, want onderweg is de verleiding groot om voor een snelle, minder gezonde hap te gaan.
En bijpraten met collega’s is leuk, maar misschien moet ik wat vaker een wandeling maken. Bij mijn vorige werkgever deden we dat elke dag!

Hard werken en plezier in de middag
Mijn dag hangt af van de planning. De ene keer zit ik in een klantafspraak, de andere keer ben ik bezig met acquisitie, het opvolgen van taken of een intern overleg. Iedere maand hebben we een salesdag, waarbij alle Sales Intercedenten van verschillende vestigingen en labels samenkomen. Daarnaast heb ik regelmatig overleg met het managementteam en regio- of vestigingsmanagers.
Omdat mijn rol veel contact met klanten vraagt, ben ik vaak onderweg naar bedrijven of vestigingen. Maar zodra ik op het Service Kantoor ben? Dan kan ik niet wachten om even een potje tafeltennis te spelen!
We werken in een informele sfeer, dus er is altijd ruimte voor een grapje of een praatje bij het koffieapparaat. Dat maakt het werk extra gezellig!
Hoe eindig ik mijn werkdag?
Aan het einde van de dag werk ik mijn taken bij in het systeem. Terwijl ik onderweg ben, bel ik vaak nog wat klanten en bereid ik me voor op de volgende dag (wat staat er op de planning?). Mijn taken moeten afgerond zijn voordat ik met een voldaan gevoel naar huis ga.
Thuis aangekomen, ga ik vaak sporten: voetballen, padellen of hardlopen. Soms plof ik op de bank en kijk ik lekker voetbal, een serie of iets anders.
Geen dag is hetzelfde!
Wat het werken op de salesafdeling bij NasWerkt zo leuk maakt, is dat elke dag anders is. De ene dag zit je in klantgesprekken, terwijl je de volgende dag nieuwe leads opvolgt vanaf het kantoor of strategisch nadenkt over hoe je klanten nóg beter kunt helpen.
Hier word ik blij van. Jij ook?
- Het team motiveren
- Klantenbinding en relaties opbouwen
- New Business genereren
- De commerciële strategie bepalen
- De dynamiek van de dag
- Scoren natuurlijk!
Ik ben op zoek naar een nieuwe collega. Klaar om samen de uitdaging aan te gaan?